MAG-túrák
Következő túra Döbrönte – Magyarpolány
Vendég
Túráinkon mindenki saját felelősségére vehet részt (kiskorúak felnőtt kísérővel)!

A legközelebbi túra:

2020. február 8. szombat

Döbrönte – Magyarpolány

A túra azonosítója: polany-20

Közlekedési eszköz:

autóbusz
Találkozás: Veszprém, autóbusz p. u.
 Indulás09:00
   Átszállás: Pápa10:25 – 10:35
 érkezés: Döbrönte10:57

Útvonal:

Döbrönte ‒ zöld rom Szarvaskő vára – zöld csík zöld kereszt Nyúl-hegy – Polányi Szentkút sárga kereszt – Kálvária – Magyarpolány

Táv kb. 10 km. Várható szintkülönbség kb.: 210 / 160 m

Március 20‒22.

Pilisi előzetes

Pilis beharangozó
Ha ezt ki akarod nyomtatni, itt töltsd le jó minőségű PDF-ben (2,4 MB)!

Pénteken lenézünk a Dobogókőről, elhaladunk a Szerköveknél és leereszkedünk a nagy hegy alatti kis Rám-hegyre, ami sokak szerint a Föld szívcsakrája. Vissza a Nagyboldogasszony-forrást érinve a látványos Thirring-sziklák felé megyünk. Ez a túra kilométerre elég rövid, ennek 2 oka van:

• A szintkülönbség nagy, a hegyoldal elég meredek, vagyis a túratempó nem lesz gyors,
  • korán akarunk Visegrádra érkezni, így még ha jó az idő, a 4 órai zárás előtt fölmehetünk a Zsitvay-kilátóba,
  • (Rossz idő esetén a fellegvárat néznénk meg).

Szombaton autókkal megyünk át Dömösre, onnan gyaloglunk a Rám-szakadékba. Terveink szerint a középkori dömösi prépostság romjait is meglátogatjuk. (Egyes történészek szerint itt omlott a trón I. Béla királyunkra. Mások szerint inkább a ma Árpádvárnak nevezett várban ‒ azt is meglátogatjuk ezen a napon.)
A túra után a szállásunk felé autózva Visegrádon megállhatunk vacsorázni egy étteremnél.
(Komolyabb eső, vihar esetén a Rám-szakadék veszélyes, ezért valamelyik tartalék útvonal mellett kell döntenünk.)

Vasárnapra jó idő esetére tervezünk egy kora reggeli sétát a Görgey-bérchez.
Aztán meglátogatjuk a Hideglelős keresztet majd a Sashegyet, ahol ugyancsak középkori maradványokat találtak, volt kutató, aki itt vélte megtalálni Ős-Buda várát, mindenesetre ez a környék is az egykori királyi központ része. Végül egy árpád-kori halastó-rendszer partján sétálunk vissza.

Március 20-22. között a Nap reggel 3/4 6 körül kel és délután 6 körül nyugszik le. Ebből következik, hogy korai indulások és hosszú esték lesznek!